čtvrtek 14. července 2011

Troška nočních keců

Na balkoně je 25°C, teď v půl dvanácté v noci, a vzduch voní rozpáleným betonem města. Kromě období, kdy stromy začínají vrhat stín (což je úplný začátek opravdového jara a první teplé dny) je toto část roku, kterou mám nejradši. Moci jít už brzo ráno v letních šatech bez pocitu chladu, nevadí mi rozpálený beton a vzduch tetelící se horkem v ulicích města ani suchý a teplý vítr v průvanech v prolukách mezi domy. V těchto dnech chodím zásadně pěšky, tramvaje mi nic neříkají...
Párkrát v životě (asi 2x nebo 3x) se mi podařilo v takovouto noc být venku - v lese. Chtěla bych to ještě někdy zažít, svatojánský mušky v trávě u cesty, kterou je možno spíš tušit než vidět, chládek a přesto teplo, zvuk cvrčků a hlasy nočních ptáků... nebo cikády v jižních částech Evropy, kdekoliv... Letos se žádné moře nekoná a asi ani žádná tropická noc mimo civilizaci. 
A tak si teď zalezu do postele u otevřeného okna, kterým je slyšet noční hukot města, kroky opozdilých chodců na chodníku a sem tam opilecké výkřiky a cítit betonové léto. A budu doufat, že to není poslední "tropická noc" tohoto roku...

Nový náhrdelník, kterého se mi upřímně ani nechce moc vzdát, takže když mi zůstane, ani se nebudu zlobit.

4 komentáře:

  1. Náhrdelník krása!
    Taky nám přeju, ať ještě nějaké teplé noci máme. A slunečné září a říjen by nebyly špatné!

    OdpovědětVymazat
  2. Liško, jo! Aspoň září! To mám čtrnáct dní v Jeseníkách, tak ne že to bude jak vloni - vichřice, mlha, první sníh, déšť - fuj.

    OdpovědětVymazat