neděle 20. ledna 2013

Dilema rozseknuto

Dilema rozseknuto. Začátkem ledna udělala dcera dvoje přijímací talentové zkoušky na dvě střední umělecké školy. Ostrava a Brno. Jako první jsme se dozvěděli o přijetí do Brna. O týden později o přijetí i do Ostravy...
První dilema bylo - opustit gympl a odejít? Nebo zůstat mezi kamarády...? 
Pak už zbylo jen to druhé - Ostrava nebo Brno? 
Papír s plusy a mínusy pořád vykazoval stejné počty na obou stranách... Trvalo to několik dní. "Uvědomuješ si, že jestli tam půjdeš, stane se ti hlavním smyslem života umění?"
Nakonec je to Brno. Doporučeno zkušenějšími. Snad je to dobrá volba...
Procházela jsem s dcerou webovky internátů. Vzpomínala na sebe, když jsem ve 14-ti vypadla z domu na intr do Luhačovic a dojížděla vlakem, bez mobilů, dokonce bez telefonu - ten jsme doma neměli vůbec. Táta mě v neděli odpoledne odvezl na vlak a řekl mi, u kterého vlaku mě v pátek bude čekat. Přes týden žádný kontakt domů. Bylo to normální. Úplně normální. Dnes si nedokážu představit, že bych o ní během týdne vůbec nevěděla... A vím, že je nevyhnutelné, že přesně tak to bude. Možná ne v prvních dnech nebo týdnech. Ale bude.
Zvláštní pocit vědět, že přes týden tu nebude. Že bude sama za sebe někde jinde, tak brzo. 
Trochu strach, že se stane někým jiným - že pozná jiné lidi a jiné věci a taky nejspíš úplně jiné hodnoty než ty, ke kterým ji dosud vedli racionálně zaměřená matka a otec... 
Jsem šťastná za ni, že jde za tím, co ji baví. A strašně jí to přeju (ať nedopadne jako já).
A trošku smutná z toho, že jedna (pro ni nejspíš jednodušší) část dětství končí...

Obrázky sem dám dnes jen tak... že jsem se od svátků neválela :-)

Zakázka - už jsem ten náramek kdysi dělala.




 Malé spajkové náušničky.




A nakonec jinanové náušnice, které měly nečekaný úspěch...


17 komentářů:

  1. Asi jsme byli jiné děti... jezdíval jsem přes skoro celou republiku do Liberce, mobily nebyly, internet ještě v plenkách a telefon leda když jsem narazil na volnou budku a měl kartu s dostatkem jednotek a nikdo se nad tím nepozastavoval, a bylo jasné, že i s minimálně dvěma přestupy dojedu... dnes bych se své děti bál poslat jen dvě zastávky vlakem bez přestupu.

    OdpovědětVymazat
  2. Nebyli jsme jiní - jen životní prostor a podmínky jsme měli jiné :-) Jestli lepší nebo horší, to je na dlouhou debatu. Bohužel současné podmínky nedovolují nechat děti samotné víc, než je nutné...

    OdpovědětVymazat
  3. Dcera byla taky přijata na uměleckou školu - grafický design - v naší rodině probíhá boj, zda je to dobrá volba, většina by byla pro zdravotnictví nebo ekonomické vzdělání, sama si moc jistá nejsem co je v dnešní době nejlepší...Vaši dceři blahopřeji...Olga

    OdpovědětVymazat
  4. a ještě k internátu...mám úplně stejné pocity, tak snad jsme do těch dětí vložili dost slušnosti a jiných kladů, aby odolaly svodům...Olga

    OdpovědětVymazat
  5. Olga: ekonomů je všude plno :-)) A pro zdravotnictví myslím musí mít to dítě v sobě nějaký cit pro to, chuť to dělat. Vím, jak je těžké prosadit se a uspět na dráze umělecké (můj bratr), ale na druhé straně taky vím, jaké to je dělat dvacet let práci, která mě ničím nenaplňuje.
    Proto držím palce, ať je rozhodnutí správné.
    Mimochodem - u nás je to taky grafický design :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Mám právě obavy, aby se nevyrojilo moc grafických designerů... ale kdo bude šikovný, tak snad uspěje..u nás je škola v pohraničí,tj. mimo hlavní dění,takže přesný opak Brna, kde to žije, nevím co je lepší, určitě trochu té kultury, mám obavy co by se mohlo dít z nudy na internátě... Olga

    OdpovědětVymazat
  7. Olgo, grafických designérů naštěstí nebude nikdy tolik jako těch ekonomů :-))))) Trošku jsme se právě poptávali a na obou školách, kam se hlásila, myslím nuda na intru nehrozí. Děcka mají pořád co dělat a jsou pěkně zadřený ve škole, občas až do večerních hodin - zvlášť ve vyšších ročnících. Ale je mi jasný, že svodům podlehnouti je snadné ;-) a budu se na to prostě muset připravit...

    OdpovědětVymazat
  8. Gratuluju dceři!
    Taky bych radši Brno, už z bezpečnostních důvodů. A je tam hodně zeleně, určitě příjemnější město než Ostrava.

    OdpovědětVymazat
  9. Liško, jsem ráda za to Brno.
    Ale Ostrava má něco do sebe. Působí na mě úplně jinak než jiná města a to ne ve špatném smyslu slova. Nedokážu to pojmenovat, ale je to tak :-)

    OdpovědětVymazat
  10. I love the gingko earrings. Do you have a pattern for these?

    OdpovědětVymazat
  11. Miluji jinan dvoulaločný náušnice. Máte vzor pro tyto?

    OdpovědětVymazat
  12. The earrings are wunderful. Do you have a pattern to sell?

    Greetings
    A. Kurrle

    OdpovědětVymazat
  13. I would love to have the pattern for the gingko leaves in English!!! Is that possible? Thank you

    OdpovědětVymazat
  14. Masz piękne prace . Szkoda ,że ludzie robią kursy nie podając autora prac , a robią kursy ,jako swój projekt .

    OdpovědětVymazat
  15. Nabídka půjčky za 2% sazbu je velmi zajímavá, ve které jsem zjistil, že půjčka Pedro nabízí skutečný a rychlý proces půjčky vůbec, protože od té doby, co jsem požádal o formulář půjčky Pedro a jeho půjčovací společnost v New Yorku, byl jsem schopen řídit své podnikání a usadit se Další finanční potřeby, Pedro a jeho úvěrová společnost mi nabízejí půjčku na sazbu 2% 2 milionů EUR pro mé začínající podnikání a jsem tak hrdý, že mohu oznámit, že nabídka půjčky Pedro je nejlepším místem pro jakýkoli druh jakéhokoli druhu půjčky.

    Kontaktujte Pedro Mail: pedroloanss@gmail.com

    OdpovědětVymazat