čtvrtek 25. října 2012

Sirotčinec? Sirotčinec! A pro podivný děti.

Čas od času, jako starý knihomol, jsem psávala i svoje názory na přečtené knížky. Ne že bych to už nechtěla dělat, ale bohužel mě většina knížek nijak víc nezasáhne. A když ano, tak se většinou ženu hned za nějakou další a než si urovnám myšlenky a vstřebám tu první, mám hlavu plnou dalšího děje...
Ale myslím, že jedna z posledních, co jsem četla, si pár slov zaslouží.



Upoutala mě v knihkupectví už před pár měsíci, když jsem utrácela pár minut času někde v Brně na náměstí - ležela mezi novinkami a její obálka přitáhla můj pohled už ve výloze. Když jsem ji vzala do ruky, už jsem ji nemohla odložit, jako to udělám s většinou ostatních knížek, které ničím nezaujmou. Popis na přebalu mě navnadil - já ráda duchařinu :-) a tohle slibovalo pořádnou! Prolistovala jsem ji - fotky! - a jaký! 
Utrousila jsem pár slov... a dostala jsem ji od dcery k narozeninám. 
Přečetla minulý týden. S chutí. Nebyla to, co jsem od ní čekala. Žádná duchařina. Epická fantasy pohádka pro starší děti a dospělé, řekla bych. Psaná čtivým a přitom jazykově lahodným způsobem. Žádná primitivní a jednoduchá slovní zásoba, kterou naprostá většina současně vydávaných knížek opravdu "vyniká" a kterou z duše nenávidím a dokáže mi pokazit dojem z knížky, ať je zápletka jakkoliv zajímavá... 
Pěkně barvitě vykreslená atmosféra - deštivý podzim versus slunečné léto, bažiny a mořské útesy s majákem - jeden to přímo vidí před očima, když čte. Po závěru knížky je mi sice jasné, že je to připravené na další pokračování a já si nejsem jistá, jestli bude mít v tomto příběhu autor ještě co nabídnout, ale stejně...
Obrovské plus za grafickou úpravu knihy!!!! Je krásná. Je krásná na pohled i při čtení - ty fotky jsou úžasné a jejich zakomponování do příběhu nemá prostě chybu :-) 

Pro ilustraci tohle moc pěkné video: 

 

4 komentáře:

  1. Vypadá to zajímavě, díky za minirecenzi ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to nádherně depresivně.K tomu ta úžasně pochmurná fotka!!! To bude něco pro mě! Už píšu Ježíškovi!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska se mě kolega jeden ptal, že proč nemám elektronickou čtečku!
    Tak řikám - právě kvůli takovýmto knížkám, protože v těchto (a ve všech ostatních taky) případech je čtečka jen jakási ubohá náhražka. "Ale si to představ, vždyť bys v tom mohla mít třeba tři tisíce knížek!"
    "A k čemu? Když čtu, čtu jedinou. Až dočtu, začnu číst další..."

    OdpovědětVymazat
  4. Čtečku taky nechci. Chci, aby kniha při otáčení stránek šustila a voněla...

    OdpovědětVymazat