pátek 12. listopadu 2010

Schůzka

Přes noc naflágal sníh. Tak asi 5 cm. Teď zas prší, slyším to oknem i přes empétrojku. Jsem sama až do zítřka. Vůbec není špatný zůstat takhle sama... Měla jsem totiž schůzku sama se sebou...

Trošku mě tu totiž tak nějak dostihl kousek minulosti. Během dní minulých jsem znovu vyhrabala v hlavě události staré už dost let. Příčiny, následky, důvody, možnosti a konce a začátky... Malá vítězství a malé i velké prohry. Po obědě jsem tu osaměla, vyhrabala empétrojku a v ní Loreenu McKennitt. Už dlouho jsem neměla příležitost jen tak být a poslouchat naplno hudbu - a mělo to nečekané následky... I když jsem si myslela, že mám v sobě všechno srovnané a určité věci pro sebe provždy vyřešené, stejně se s časem náhled na některé věci třeba změní, protože zkušenosti mezitím zažité dávají možnost podívat se i z jiných úhlů...

Na večeři jsem šla později, až mi zmizely červené fleky z ksichtu... Ale byla to osvobozující chvíle... Kdy jindy mám čas na své myšlenky? Kdy jindy mám čas být sama se sebou? Kdy jindy je toho času dost? Díky za tu možnost si to prožít...



Vzala jsem si s sebou knížku, že po večeři zapadnu do baru na kafe. Knížka zůstala zavřená. Měla jsem společnost :-) O ničem... Bavit se o práci, protože není žádné jiné téma k hovoru? Děs!!! Pak jsem ještě dostala pozvání na pokoj...!

No vzhledem k tomu, že tu už několik hodin sedím a čtu a píšu, je doufám jasný, že jsem nikam nešla!

Během tohoto večera jsem se vrátila do minulosti ještě jednou. A to kvůli tomuto článku. A zvláště kvůli diskuzi pod ním! Ovšem to bylo do ještě dávnější minulosti :-) A to do časů mých středoškolských let. Jako absolutní knihofil jsem si taky vybrala školu a čtyři roky strávila v Luhačovicích, kde jsem maturovala jako knihkupec... A během těch let tehdy potkala spousty a spousty knížek. Chodila jsem pro ně taky do knihovny, byla tam tehdy ve staré budově, v jedné místnosti, vypadalo to tam jako salónek v nějakém zámku. Všude kolem stěn stály police s knížkama. A my tam tehdy chodily (holky) a hrabaly se v tom kolikrát hodiny. A ať vzpomínám jak vzpomínám, nepamatuju si, že bych se někdy starala o to, co je zrovna "in" číst!!! Hrabala jsem se v těch knížkách a vybírala si podle toho, jestli mě v nich něco zaujalo nebo ne, NIKDY nebyl rozhodující počet stran, naopak - čím víc, tím líp. Kromě povinné literatury (světová byla super, českou jsem šulila, kde to šlo) si pamatuju jednu jedinou, po které jsem schválně šla proto, že ji někdo doporučil: byla to paní profesorka Svobodová, absolutně jedinečná osobnost (zemřela už před lety), kvůli bolestem trojklanného nervu téměr neustále s levou rukou na levé líci, a byl to tehdy Waltariho Egypťan Sinuhet. Byla to první knížka, u které jsem řvala jako želva... a zůstala moje nejoblíbenější dodnes.
Čuchávala jsem k těm starým knížkám... A stejně tak jsem čuchávala i k těm úplně novým, co mi procházely rukama v knihkupectví... A čuchám k nim dodnes. Ke starým i k novým. A taky si pamatuju, že jeden z učitelů nám kdysi vysvětloval, co je to snob. Snob je například člověk, který si kupuje knížky jen proto, že jsou jejich autoři zrovna moderní. A třeba je nikdy ani nepřečte, protože mu nakonec nic neřeknou...

A tak mi, nezlobte se na mne, přijde přinejmenším dosti smutné, když si módní ikona vezme pod paži funglnovou knížku ruskýho klasika a napíše, že je to super čtení a že s touto knihou určitě budete mít ten pravej šmrnc, a x dalších chuděrek se může zbláznit, aby si to jakože přečetly taky, přičemž jsou už dopředu absolutně zděšeny ze zjevně velkého počtu stran v tý knížce!
Zvláštní - ani slovo o tom, o čem ta knížka vlastně je... A přitom by to bylo tak zajímavé téma k internetové diskuzi! A jo vlastně - inteligentní internetové diskuzi... Bezobsažný blábol je ovšem přijatelnější, netřeba si namáhat mozečky, reklamy z Elle a Lanvin HáeM už vyčerpaly jejich kapacitu...

*************************************
Update:
Už včera večer jsem tam Sandře nechala komentář. Pravda, byl poněkud sarkastický a ironický, ovšem v žádném případě vulgární nebo urážející! Bohužel styl těchto komentářů se evidentně mezi nadšené óchání a áchání nehodí, takže neprošel cenzurou :-))

8 komentářů:

  1. Děkuji za odkaz na nádhernou muziku. Věřím, že v tobě probouzí emoce pokud se k něčemu vztahuje. Mi to připomíná taky Enyu co jsem poslouchávala já, ale moje emoce se vztahují třeba k hudbě Johna Lennona. Máš ted klid na myšlenky které ti proudí v hlavě, ale nedej se tím unést, protože život jde dál a je krutý. Tady posílám odkaz na stránky o modě které mne zaujaly tak snad se ti budou líbit. http://www.jessie-art.cz/category/clanky/fashion

    OdpovědětVymazat
  2. Ona se ta Loreena ani k ničemu nevztahuje, ale prostě se to tak nádherně poslouchá, že emoce vyplouvaj na povrch, i když je to hudba, kterou jsem objevila teprve před rokem...
    Ano, život jde dál a já normálně nemám nikdy čas potkat v hlavě samu sebe. A je to očišťující a osvobozující... A líp se pak čelí tomu dalšímu :-)
    Na odkaz mrknu, koukám, že je tam spousta fotek, strašně pomalu se mi to tu načítá...

    OdpovědětVymazat
  3. Áááá, koukám, že je to blog šikovné dcery od Amélky z fleru :-)))

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, mishpulko, tyhle pocity znám, stačí abych ve správném rozpoložení otevřel složku se starýma fotkama a události deset (a více) let staré jsou tady... a pak je to jedna velká melancholie

    OdpovědětVymazat
  5. To mi mělo být hned podezřelé, že by byl někdo jen tak šikovný. Asi bude ta Jessie ještě všestrannější než ta Amélka z Fleru tedy její maminka. Jsem ráda, že jsem našla dobrý blog i podle tebe Mischko

    OdpovědětVymazat
  6. Desperádo: fotky na mě tak nepůsobí... Mnohem víc hudba a samota :-)

    Ivamka: dobrých blogů je spousta, i když já mám radši ty psací než ty obrázkové, ale tady na blogspotu je toho strašně moc, a tak jsem ráda pokaždé, když objevím blogísek, který obsahuje i smysluplné věty a ne jen fotky štítků na nových hadrách, aby bylo vidět, jaká je to značka :-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem se sám se sebou sešel ve středu odpoledne v autě. Moc dobrý pocit to byl (možná to jednou sepíšu), snad chápu ...

    OdpovědětVymazat
  8. Gombí, já si přijdu k tobě přečíst... ;-)

    OdpovědětVymazat